از کجا بفهمیم پمپ آب سوخته؟

از کجا بفهمیم پمپ آب سوخته؟

از کجا بفهمیم پمپ آب سوخته؟

پمپ‌های این روزها در اغلب خانه‌ها وجود دارند و نگهداری و تعمیرات آنها برای اقتصاد خانواده‌ها بسیار مهم است. اما از کجا بفهمیم پمپ آب سوخته؟ این سؤال نگران کننده را باید با بررسی کامل پاسخ دهیم. به همین دلیل بهتر است موارد زیر را بررسی و چک کنیم. علائم و نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به ما نشان دهد که این پمپ آب سوخته است و یا نیاز به تعمیرات دارد.

نشانه‌های خرابی پمپ

لینک مشاهده و خرید انواع پمپ با کیفیت ایرانی و خارجی

نشانه‌های خرابی پمپ

پمپ‌ها به دلایل مختلفی ممکن است خرابی داشته باشند که بهتر است ابتدا به علائم آن توجه کنیم. علائم زیر می‌توانند به ما در تشخیص به موقع کمک کند تا نسبت به تعمیرات آن اقدام کنیم و از سوختن دستگاه جلوگیری نماییم. پس در صورتی که دستگاه پمپ شما این علائم را دارد بهتر است زودتر به داد آن برسید وگرنه در مسیر سوختن پمپ آب قرار گرفته‌اید!

  • کاهش فشار آب
    • اولین نشانه‌ای که خرابی پمپ را به ما خبر می‌دهد کم شدن فشار آب است. البته باید توجه داشته باشیم که کاهش فشار همیشه نمی‌تواند دلیلی بر خرابی پمپ باشد. ممکن است در جایی، لوله دچار شکستگی شده باشد.
  • کار کردن پمپ با صدای زیاد
    • صدای زیاد پمپ آب می‌تواند نشان از سوراخ شدگی پره‌ها و یا خرابی در قسمت‌های داخلی پمپ باشد. صدایی شبیه یک تکه کوچک فلز در یک قوطی را اگر شنیدید احتمالا بخاطر افتادن رینگ‌ها درون پمپ مسدودیتی به وجود آمده باشد. در صورتی که در هنگام نصب و راه‌اندازی، پمپ‌ها را بخوبی محکم نکنیم، پس از مدتی بلبرینگ‌ها و پروانه‌ها خراب می‌شوند و در نهایت پمپ می‌سوزد. همین موضوع صداهای زیادی را در پمپ نیز ایجاد می‌کند.
  • پمپ آب داغ می‌شود
    • عدم ورود آب به اندازه کافی به دستگاه موجب داغ شدن بیش از حد پمپ می‌شود. این دلیل اصلی داغ شدن پمپ است.
  • روشن و خاموش شدن‌های بی دلیل دستگاه
    • خاموش و روشن شدن‌های بی دلیل دستگاه یکی از دلایل اصلی سوختن پمپ است. اگر کلید اتوماتیک دستگاه به خوبی تنظیم نشود، روشن و خاموش شدن‌های بی مورد در نهایت دستگاه را از پا در می‌آورد.
  • بیشتر شدن زمان شروع پمپاژ
    • اگر در مقایسه با قبل زمان بیشتری طول می‌کشد تا پمپ آب شروع به پمپاژ نماید احتمالا قطعه‌ای داخلی از پمپ نیاز به تعویض دارد.
در انبار موجود نمی باشد
۸,۳۸۰,۰۰۰ تومان۲۱,۳۶۰,۰۰۰ تومان

پمپ آب لئو بشقابی

بررسی‌هایی برای تشخیص اینکه پمپ آب سوخته است یا خیر؟!

با وجود این علائم باز هم ممکن است با برخی بررسی‌ها بتوانید مشکل را رفع کنید. حتی ممکن است در ابتدا تصور کنید که پمپ آب سوخته است اما پس از بررسی‌های زیر متوجه ایرادی در بخش‌های دیگر شوید و پمپ شما سالم باشد. پس هر گاه شک داشتید که پمپ آب سوخته یا نه، ابتدا این 5 مورد را بررسی کنید.

  1. چک کردن برق
    • ممکن است سیم برق ایراد داشته باشد و پمپ آب بخوبی تغذیه نمی‌شود. به همین دلیل ابتدا در زمینه ورودی برق مطمئن شوید.
  2. چک کردن میزان آب مصرفی
    • در صورتی که بررسی مرحله اول نتیجه منفی داشت، باید میزان آب مصرفی را بررسی کنید. در صورتی که مخزن آب خالی است، پمپ به دلیل عدم وجود آب عمل نخواهد کرد.
  3. بررسی لرزش و صداها
    • در صورتی که صداهای زیادی می‌شنوید احتمال دارد مشکل از بلبرینگ‌ها و یا سیلندر پمپ باشد. پس حتمن با تعمیرکار تماس بگیرید.
  4. بررسی فیوزها و قطعی‌ها
    • اگر فیوزها سوخته باشند و یا قطعی‌ها باز نشده باشند، ممکن است خرابی در سیم‌ها و قطعه‌های برقی باشد.
  5. اجرای آزمایش‌های تست
    • پمپ‌ها مدلهای متنوعی دارند، اما برخی از این مدل‌ها دارای سیستم تست هستند. به عنوان مثال، تست فشار آب، تست فیلتر و تست ولتاژ از جمله مواردی هستند که با اجرای آنها می‌توانید به خرابی مورد نظر پی ببرید.

در هر صورت اگر پمپ شما علائم و نشانه‌هایی از این موارد را داشت حتمن با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. همچنین در صورت داشتن گارانتی با فروشنده در تماس باشید تا در صورت داشتن شرایط گارانتی حتمن از مزایای آن بهره‌مند شوید. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم محصولات را بصورت اورجینال از مراکز فروش معتبر خریداری کنید. “الکترو اتکال” با نزدیک به 3 دهه سابقه، فروشنده انواع پمپ‌های ایرانی و خارجی با گارانتی معتبر می‌باشد.

الکتروموتور صنعتی

پمپ لجن کش استریم (Stream) سری SWQ

۳,۷۹۵,۰۰۰ تومان۷۳,۳۱۲,۵۰۰ تومان
۵,۷۵۰,۰۰۰ تومان۱۰,۷۰۰,۰۰۰ تومان

نگهداری و پیشگیری از سوختن پمپ

اگر می‌خواهید پمپ سالمی داشته باشید و از سوختن پمپ جلوگیری کنید، بهتر است برخی نکات را رعایت کنید.

  • سرویس پمپ هر 4 ماه یک بار توسط متخصص مجرب.
  • در صورت بروز خرابی فورا قطعه معیوب را جایگزین کنید.
  • نحوه کار کردن با پمپ را از نصاب و یا تعمیرکار یاد بگیرید.
  • در صورت سوختن پمپ حتمن از پمپ‌های با برندهای معتبر استفاده کنید.
  • بررسی همیشگی درجه حرارت پمپ.
  • در صورت شنیدن صداهای زیاد از پمپ حتمن با تعمیرکار تماس بگیرید.
  • افزایش صدای پمپ و کاهش فشار آب می‎‌تواند دلیلی بر نیم‌سوز شدن آن باشد. قبل از سوختن کامل دستگاه با تعمیرکار تماس بگیرید.
  • از دستگاه پمپی که برای استفاده متناوب خانگی است، بصورت مداوم و برای پر کردن استخر و سایر موارد مشابه استفاده نکنید.
  • نصب فیلترهای مناسب برای جلوگیری از ورود ذرات جامد، شن و ماسه، گل و لای و… که باعث افزایش عمر مفید پمپ می‌شود.
  • نصب تانکهای ذخیره سازی برای اینکه در زمان‌هایی که پمپ کار نمی‌کند، آب را ذخیره کرده و از افت فشار جلوگیری کند.
  • نشتی و خرابی‌های پمپ را بسرعت رسیدگی و در جهت رفع آن اقدام کنید.

در صورتی که موارد بالا را رعایت کنید می‌توانید عمر مفید پمپ را افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید که خرید پمپ‌های با کیفیت می‌تواند اولین قدم شما در جلوگیری از سوختن دستگاه باشد. در ادامه تعدادی از برندهای موجود در الکترو اتکال را به شما معرفی می‌کنیم.

الکترو اتکال فروشنده و تامین‌کننده انواع پمپ‌های ایرانی و خارجی

پمپ‌های ایرانی و خارجی متعددی در بازار موجود هستند که ما در مجموعه الکترو اتکال، تأمین کننده انواع این پمپ‌ها هستیم. با سابقه نزدیک به 3 دهه فعالیت در زمینه واردات و عرضه انواع پمپ‌های ایرانی و خارجی، بهترین‌های بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

از جمله معروف‌ترین پمپ‌های خارجی می‌توان از برند ایتالیایی پنتاکس نام برد که جزو بهترین پمپ‌های خارجی با استانداردهای اروپایی است. همینطور برندهای پمپ لئو و پمپ استریم چین بهترین برندهای چینی بازار هستند. در بخش برندهای ایرانی هم پمپیران، پمپ الکتروژن، پمپ دیزل ساز، پمپ نوید موتور، آنا پمپ و رادپمپ از جمله برندهای مطرح می‌باشند.

تمامی محصولات بالا را در فروشگاه آنلاین ما با بهترین قیمت می‌توانید خرید کنید. مسلما هر نوع پمپ برای مقاصد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بطور مثال برای ساختمان‌های کوچکتر و با واحدهای کمتر، پمپ‌هایی متناسب و با قدرت کمتر مورد نیاز است و بر عکس برای آپارتمان‌ها و یا مراکز تجاری بزرگتر باید از پمپ‌هایی با قدرت بیشتر استفاده کنیم. در هر حال در صورتی که نیاز به مشاوره قبل از خرید داشتید حتمن با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید. همچنین برای مشاهده محصولات الکترو اتکال علاوه بر فروشگاه آنلاین می‌توانید بصورت حضوری به محل فروشگاه ما در خیابان سعدی جنوبی تهران مراجعه کنید.

لینک‌های مفید

در صورتی که قصد خرید پمپ و تمایل به کسب اطلاعات و یادگیری بیشتر در مورد پمپ‌ها را دارید حتمن از مقالات زیر هم دیدن کنید.

امتیاز دهید
این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید