قیمت درایو کنترل دور موتور – 100% اورجینال

قیمت درایو کنترل دور موتور

درایو کنترل دور موتور

قبل از اینکه در مورد قیمت درایو کنترل دور موتور صحبت کنیم، کمی در زمینه این درایو اطلاعاتی ارائه می‌دهیم. چرا که پس از آشنایی با ویژگی‌های مختلف آن می‌توانیم در زمینه قیمت و عوامل مؤثر بر آن هم صحبت کنیم. VFD (Variable Frequency Drive) یا درایو فرکانس متغیر، یک دستگاه الکترونیکی است که برای کنترل دور موتورهای القایی AC یا سنکرون مورد استفاده قرار می‌گیرد. VFD، گشتاور، سرعت و جهت دور موتور را در کنترل دارد.

این دستگاه موتور را راه‎‌اندازی می‌کند و آن را به آرامی به سرعت مورد نظر می‌رساند. همچنین در هنگام کاهش دور موتور و یا ترمز کردن موتور، این کار را با آرامی انجام می‌دهد. قیمت درایو کنترل دور موتور با توجه به تکنولوژی ساخت و برند و سایر آپشن‌های موجود، متفاوت است.

لینک مشاهده همه محصولات اینورتر موجود در سایت

مزایای استفاده از درایو دور موتور

استفاده از VFD یا درایو کنترل دور موتور مزایای زیادی دارد. از جمله :

  1. با استفاده از درایو، موتور حرکتی پایدارتر، کاملتر و محافظت‌شده‌تری دارد.
  2. دیگر به مدارات کنتاکتوری چپ‌گرد و راستگرد، ستاره مثلث و مدارات تایمر دار نیازی نیست.
  3. با توجه به افزایش و کاهش سرعت دور موتور بصورت نرم و آرام، از میزان تنش‌ها و ضربات به موتور کاسته خواهد شد.
  4. با توجه به حفاظت‌های زیاد درایو از موتور، عمر مفید دستگاه‌ها افزایش می‌یابد.
  5. بر خلاف کلاچ و گیربکس که سیستم‌های مکانیکی هستند، درایوها قادر هستند دور متغیر را بصورت دقیق و دیجیتال کنترل کنند.
  6. تلفات و هزینه‌های سیستم کاهش و راندمان نیز افزایش می‌یابد.
  7. با استفاده از درایو می‌توان بخوبی سنکرون‌سازی سرعت، موقعیت و گشتاور چند موتور را تنظیم کرد.

نمایندگی پنتاکس - اینورتر

همانطور که از مزایای بالا نیز متوجه شدید، متخصصین اعتقاد دارند که راه‌اندازی موتورها با استفاده از درایو اینورتر بهترین روش موجود است. چرا که علاوه بر راندمان بالا، نگهداری و حفاظت از موتورها در سیستم هم یک امر حیاتی برای هر کسب و کاری است. امروزه دو موضوع مهم برای هر کسب و کاری مطرح است، یکی کاهش هزینه‌ها و دیگری افزایش راندمان که هر دوی این موارد با استفاده از اینورتر محقق می‌شود. در واقع بنظر می‌رسد اینورتر یک دستگاه جادویی پول‌ساز است که توانسته به کمک صنعت بیاید.

اما باید توجه داشته باشید که در صورتی که راه‌اندازی اینورتر توسط افراد متخصص انجام نشود می‌تواند مزایای آن را نیز از بین ببرد. پس در این زمینه دقت داشته باشید که حتمن افراد متخصص و حرفه‌ای را برای انجام این کار استخدام کنید.

قیمت درایو کنترل دور موتور

همانطور که گفتیم، قیمت درایو کنترل دور موتور به عوامل مختلفی بستگی دارد. در تقسیم‌بندی اینورترها می‌توان با توجه به ویژگی‌های مختلف‌شان آنها را به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. بطور مثال اینورترهای سه‌فاز و تک‌فاز که اینورترهای سه‌فاز از اینورترهای تک‌فاز گران‌تر هستند. در دسته‌بندی دیگری، می‌توان اینورترهای سبک‌کار و سنگین‌کار را داشته باشیم. اینورترهای سبک‌کار همانطور که از اسم‌شان مشخص است برای کارهای سبک استفاده می‌شوند و ارزان‌تر هم هستند.

توان یا رنج اینورتر هم در قیمت آن یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند. اینورتری که برای موتوری با توان کمتر استفاده می‌شود، کوچکتر است و قطعات موجود در آن نیز کوچکتر و در نتیجه قیمت تمام شده آن هم کمتر خواهد بود. قابلیت‌های کنترلی از دیگر عواملی هست که در قیمت تأثیر مسقیم دارد. در هنگام خرید حتمن به مدهای کنترلی مورد نیاز خود و تناسب آن با VFD مورد نظرتان دقت داشته باشید.

لیست قیمت اینورتر ال اس

سخت‌افزار به کار رفته در اینورتر مانند تعداد ورودی و خروجی، داشتن یا نداشتن ترمز، ریجنریتور بودن یا نبودن، سطح حفاظت بدنه و نوع کیپد از عوامل مهم تأثیرگذار در قیمت است. و در پایان برند اینورتر بسیار در کیفیت و در نتیجه قیمت آن مؤثر است و برندهای اروپایی به دلیل رعایت استاندارهای سخت‌گیرانه، معمولا کیفیت بهتر و قیمتی بالاتر هم دارند. به همین دلیل با توجه به این 6 مورد ذکر شده باید حتمن قبل از خرید به میزان کافی نیازهای خود را بررسی کنید و به آنها اشراف داشته باشید. خرید اینورتر اشتباه با توان نامناسب و امکانات ناهماهنگ، می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد و خرید دوباره را به شما تحمیل کند.

در انبار موجود نمی باشد

قیمت درایو اینورتر

اینورتر Hyundai

۳,۹۱۰,۰۰۰ تومان

قیمت درایو اینورتر

اینورتر زیمنس

۳,۹۱۰,۰۰۰ تومان
در انبار موجود نمی باشد
۳۵,۷۷۰,۰۰۰ تومان۱,۳۰۰,۹۷۰,۰۰۰ تومان

لینک مشاهده همه محصولات اینورتر موجود در سایت

خرید از فروشنگان معتبر

به یاد داشته باشید که برای خرید محصولات صنعتی حتمن از طریق فروشندگان معتبر اقدام کنید. چرا که این فروشندگان با تجربه سالیان دراز در حوزه صنعت، بهترین راهنمایی و مشاوره را به شما ارائه می‌دهند. در نتیجه در خرید این محصولات می‌توانید بیشترین راندمان و کمترین تلفات هزینه را داشته باشید.

الکترو اتکال نزدیک به 30 سال است که در زمینه فروش محصولات صنعتی و بخصوص اینورترها، الکتروموتورها و سایر محصولات صنعتی و اتوماسیون فعالیت دارد. ما با واردات و عرضه این محصولات در تهران، خیابان سعدی جنوبی، دارای شعبه حضوری هستیم. همینطور شما می‌توانید با مشاهده محصولات ما در فروشگاه آنلاین، آنها را خریداری کرده و در اسرع وقت در آدرس‌تان تحویل بگیرید.

لینک‌های مفید

برای استفاده بهتر از مطالب سایت و همینطور داشتن راهنمایی مناسب برای خرید محصولات، از لینک‌های زیر هم دیدن کنید.

امتیاز دهید
این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید