مقایسه پمپ آب پنتاکس با الکتروژن

مقایسه پمپ آب پنتاکس با الکتروژن

بازرگانی الکترواتکال فروشنده انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی است که یکی از محصولاتی که در بازار ایران عرضه می‌کند انواع پمپ پنتاکس ایتالیا و الکتروژن می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه پمپ آب پنتاکس و الکتروژن بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید و در صورتی که سوالی در رابطه با انواع پمپ‌های خانگی، صنعتی دارید با شماره‌هایی که در قسمت تماس با ما اعلام شده است با مجموعه ما در تماس باشید.

پمپ آب پنتاکس و الکتروژن

پنتاکس یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده پمپ آب است که در سال 1990 آغاز به کار کرده و توانسته است در بازار جهانی جایگاه ویژه‌ای کسب کند به طوری که انواع مختلفی از این نوع پمپ در توان و کارکردهای مختلف تولید شده است. کیفیت بالا و قیمت مناسب از ویژگی‌های بارز این نوع پمپ آب شمرده می‌شود. البته به دلیل نوسانات نرخ دلار در ایران ممکن است از نظر ریالی برای افرادی قیمت این نوع پمپ آب بالا بوده و مقرون به صرفه نباشد و تقاضای پمپ آب الکتروژن ایرانی را داشته باشند.

الکتروژن یک برند ایرانی است که در زمینه تولید پمپ آب برای مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی فعالیت دارد و انواع مدل‌های پمپ را تولید می‌کند. این برند در سال 1369 آغاز به فعالیت کرده و یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده این محصول در خاورمیانه محسوب می‌شود. پمپ الکتروژن در مقایسه با پمپ آب پنتاکس دارای قیمت مناسبی است و از نظر کیفیت دارای استانداردهای جهانی می‌باشد.

بدون تردید هر کدام از این دو برند ویژگی‌هایی دارند که سبب تمایزشان نسبت به دیگری می‌شود. قابل ذکر است بدانید مونتاژ ایرانی پمپ پنتاکس نیز در بازار موجود می‌باشد؛ به طوری که کشور ایتالیا این مجوز را به ایران داده که به تولید این محصول بپردازد. تمامی قطعات استفاده شده در این دستگاه ایتالیایی بوده و فقط مونتاژ آن بر عهده ایران می‌باشد.

انواع پمپ پنتاکس و الکتروژن

در این قسمت قصد داریم به انواع تولیدات دو شرکت پنتاکس و الکتروژن در زمینه تولید پمپ آب بپردازیم. همانطور که می‌دانیم هر دو برند پنتاکس و الکتروژن به تولید پمپ آب خانگی، کشاورزی و صنعتی می‌پردازند و انواع پمپ آب را تولید می‌کنند.

در سایت الکتروژن بیان شده که این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های عرضه‌کننده الکتروموتورهای خانگی و صنعتی است که بیش از 50 مدل موتور با طراحی و تولید داخلی را تولید کرده است. انواع پمپ‌های تولید شده توسط دو برند در جدول زیر به تصویر کشانده شده است:

شرحتولیدات پنتاکستولیدات الکتروژن
تولید کشور–        ایتالیا

–        ایران تحت لیسانس ایتالیا

ایران
سال شروع به فعالیت19901369
حوزه فعالیتکشاورزی- صنعتی- مسکونی- داخلیخانگی و صنعتی
انواع  پمپ آب تولیدی·       الکتروپمپ لجن کش پنتاکس

·       الکترو پمپ شناور پنتاکس

·       الکتروپمپ‌های خانگی و صنعتی پنتاکس

·       الکتروپمپ کفکش پنتاکس

·       پمپ استخری پنتاکس

·       بوستر پمپ آتش نشانی پنتاکس

·       بوستر پمپ آبرسانی پنتاکس

·       پمپ های آب  صنعتی

·       پمپ آب خانگی

 

انواع مدل پمپ آبپمپ خود مکش، پمپ بشقابی،پمپ سانتریفیوژ افقی پنتاکس، پمپ کله گلابی، پمپ جتی، پمپ گریز از مرکز ،انواع مدل های پمپ همچون بشقابی ، جتی ،محیطی گریز از مرکز

 

سایرتولید پمپ در توان های مختلف  به صورت تک فاز و سه فازتولید پمپ در توان های مختلف  به صورت تک فاز و سه فاز

 

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌شود پمپ‌های تولیدی پنتاکس دارای تنوع زیادی در مدل و نحوه طراحی و ساخت می‌باشند. در این شرکت انواع الکتروپمپ از خانگی، صنعتی، کشاورزی و داخلی مشاهده می‌شود و شرکت الکتروژن بیشتر در حوزه پمپ خانگی و صنعتی فعالیت دارد. در رابطه با نحوه ساخت نیز پمپ آب پنتاکس از خود مکش گرفته تا پمپ‌های بشقابی و گریز از مرکز را تولید می‌کند و عمده مدل پمپ آب طراحی شده توسط شرکت الکتروژن پمپ‌های بشقابی، جتی و گریز از مرکز می‌باشد.

نکته حائز اهمیت در رابطه با تولید پمپ توان آنها می‌باشد. پمپ‌های تولیدی پنتاکس و الکتروژن در توان‌های مختلف اقدام به تولید پمپ می‌کنند. همچنین ولتاژ مورد نیاز در تولید پمپ آب به صورت تک فاز و سه فاز می‌باشد.

موتور آب پنتاکس دارای سری‌های مختلف تولید می‌باشد:

–          پمپ آب خانگی مدل PM،CAM،CB،AP،CM،CAB،MD،INOX،DP

–          پمپ کفکش مدل 5PES

–          پمپ لجن کش مدل DX،DH،DV،DV4،DM،DM4،DC،DTR،DG

–          پمپ شناور 4S

–          پمپ آب جتی CAM،INOX،CAB، AP

–          پمپ طبقاتی افقی مدل ULTRS

–          پمپ طبقاتی عمودی مدل ULTRA

هر کدام از سریی‌ها تولیدی در توان و قدرت مختلف تولید می‌شوند و دارای کاربردهای مختلف و متنوع می‌باشند.

پمپ‌های تولیدی الکتروژن در مدل‌های

–          الکتروپمپ تک فاز CAM100 1HP

–          الکتروپمپ‌های تک فاز KPM50 0.5 HP

–          الکتروپمپ سه فاز دو پروانه

–          الکتروپمپ تک فاز CM100

قابل ذکر است که اطلاعاتی که در رابطه با انواع مدل‌های پمپ آب پنتاکس و الکتروژن بیان شده است از سایت این دو برند ثبت شده است.

 

مقایسه پمپ پنتاکس با الکتروژن در دبی آب

یکی از ویژگی‌های مهمی که در خرید پمپ آب‌ها اهمیت دارد توجه به دبی آب و ارتفاع می‌باشد. در مقایسه موتور آب پنتاکس با الکتروژن باید بگوییم که پمپ آب‌هایی که تولید شرکت پنتاکس و یا تحت استاندارد‌های آن هستند دارای تنوع بالاتری در دبی می‌باشند. یعنی شما می‌توانید انواع موتور پمپ‌ها در سایز، توان، ولتاژ و دبی خروجی و ارتفاع و.. را به طور مناسب‌تری انتخاب کنید. زیرا تنوع و حق انتخاب در پمپ‌های تولیدی پنتاکس متنوع‌تر است. هر چند در شرکت الکتروژن نیز سعی کرده است پمپ‌های پر استفاده در دبی‌های پرکاربردتر را تولید کند و در این زمینه موفق بوده است.

مقایسه پمپ آب پنتاکس با الکتروژن از نظر کیفیت

به طور کلی از نظر شیوه کار طبیعتاً هر دو برند کارایی یکسان و مشترکی دارند. پمپ پنتاکس با رد شدن و گذر از فیلترهای مختلف و با بهره‌گیری از متخصصان حرفه‌ای، جایگاه بسیار ویژه‌ای در بین کاربران دارد؛ عده‌ای معتقدند پمپ آب پنتاکس بهترین پمپ آب در بین سایر رقبا می‌باشد. پمپ‌های خانگی پنتاکس در مدل‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند؛ این بدان معناست که هر کدام از این مدل‌ها برای فضاهای مختلف و عملیات‌های گوناگون طراحی شده‌اند.

از نظر ساختاری موتور آب پنتاکس نیز دارای مدل‌های مختلف و متنوعی بوده و از نظر کیفیت ساخت، نسبت به پمپ آب پنتاکس برتری داشته و از محبوبیت خاصی برخوردار است دلیل آن هم دستیابی راحت مصرف‌کنندگان به قطعات یدکی دستگاه و ارائه گارانتی ۱۸ ماهه می‌باشد.

مزایا و معایب پمپ آب Pentax

مزایا و معایب پمپ آب Pentax را می‌توان به صورت زیر شمرد:

–          کارایی بالا و عملکرد بهینه

–          دارای طراحی مدرن و مقاوم

–          دارای عملکرد آرام و بی‌صدا

–          سازگار با محیط زیست

–          قدرت فیلتراسیون بالا

–          قابلیت کارکرد در دماهای بسیار پاییین و بالا و قابل استفاده در شرایط اب و هوایی متنوع

–          استانداردهای تولید و بسته بندی

–          دارای خدمات پس از فروش

–          لوازم یدکی در صورت خرابی در بازار ایران قابل دسترس است.

تنها عیبی که برای پمپ آب پنتاکس در بازار ایران می‌توان شمرد قیمت آن است که نسبت به تولیدات ایرانی دارای قیمت بالاتری می‌باشد.

مزایا و معایب پمپ الکتروژن

پمپ‌های الکتروژن دارای کیفیت و کارایی بالایی می‌باشند و از جنس‌های با کیفیت ساخته شده‌اند. این نوع پمپ از طراحی تا ساخت محصول ایران بوده و در توان و دبی‌های مختلف طراحی شده و با آب و هوای ایران سازگار می‌باشد. پمپ الکتروژن دارای طراحی مدرن و مقاوم است و قابل رقابت در بازار جهانی می‌باشد و تاکنون توانسته دستاوردهای مهمی در بازار کشور و خاورمیانه را از آن خود کند. یکی از مزایای بارز این پمپ قیمت بسیار عالی آن است که نسبت به پمپ‌های خارجی و یا مونتاژی دارای قیمت ارزان‌تری می‌باشد.

پمپ آب پنتاکس و الکتروژن از نظر قیمت

همانطور که از صحبت‌های بالا برداشت می‌شود موتورهای آب پنتاکس و الکتروژن دارای کیفیت بالایی در طراحی، تولید و ساخت می‌باشند. پمپ پنتاکس در مقایسه با الکتروژن دارای تنوع بیشتری است و چون تولید و طراحی ایتالیا و بعضا مونتاژ ایران است دارای قیمت بالاتری نسبت به الکتروژن می‌باشد. بنابراین مقایسه موتور آب پنتاکس با الکتروژن گویای این است که پنتاکس دارای قیمت متنوع‌تر و بالاتری نسبت به الکتروژن می‌باشد. هر چند عواملی مانند توان، ولتاژ مصرفی، خروجی آب و دبی بر قیمت این محصول تاثیرگذار است.

توجه داشته باشید که در بازار ایران قیمت پمپ آب پنتاکس و الکتروژن بسیار تحت تاثیر نوسانات دلار و قیمت ارز و تورم می‌باشند. لذا در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید بهتر است برای آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین اتوماتیک پمپ آب

 

چگونه در تهران پمپ آب پنتاکس مناسب بخریم؟

اگر قصد خرید پمپ آب پنتاکس در تهران به قیمت مناسب را دارید ما بازرگانی بازرگانی الکترواتکال فروشنده انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه فروشنده مستقیم انواع پمپ ایرانی، خارجی و لوازم جانبی پمپ در کشور می‌باشد. پمپ ایرانی پمپیران، پمپ الکتروژن، پمپ دیزل ساز، آنا پمپ، پمپ نوید موتور و راد پمپ و پمپ‌های خارجی از قبیل پنتاکس، لئو و پمپ استریم را به فروش می‌رساند.

جمع بندی

بدون تردید هر دو برند پنتاکس و الکتروژن محصولات خود را بر پایه قطعات درجه یک با دوام بالا و استفاده از افراد اهل فن بنا کرده اند؛ به همین خاطر است که هر دو برند در خارج و داخل ایران جزو پر فروش ترین ها به حساب می‌آیند. در این مقاله تلاش شد با مقایسه پمپ آب پنتاکس و الکتروژن کاربر به مزایا و معایب هر کدام از این دو محصول بیشتر پی برده و با نگاهی بازتر دست به انتخاب می‌زند. در صورت خرید و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌هایی که در قسمت تماس با ما در این سایت اشاره شده است با مجموعه ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 {رای})
این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید