معرفی ۱۰ پمپ پنتاکس برای مصارفی خانگی

معرفی 10 پمپ پنتاکس برای مصارفی خانگی

یکی از مشکلات اصلی که ممکن است در خانه ها به وجود آید، میزان ضعیف یا نامطلوب فشار آب است. فشار آب ضعیف می‌تواند باعث عدم تأمین کافی آب برای مصارف خانگی و کاهش کارایی سیستم های تصفیه آب و سایر تجهیزات مربوط به آب شود. با استفاده از پمپ آب، می‌توان فشار آب را افزایش داد و تأمین آب کافی برای مصارف خانگی را ممکن ساخت. پمپ پنتاکس یکی از معروف ترین  برندهای پمپ هستند که در چند مدل مختلف برای تامین مصارف خانگی در بازار عرضه می‌شوند  که در این مقاله قصد داریم به معرفی  آنها بپردازیم.

پمپ آب برای مصارف خانگی

پمپ آب خانگی یک تجهیزات الکتریکی است که برای افزایش فشار آب در سیستم آبدهی خانه استفاده می‌شود. این پمپ‌ها عمدتاً در خانه های مسکونی به ویژه آپارتمانی استفاده می‌شوند تا فشار آب را به میزان مطلوبی ارتقاء دهند و تأمین آب کافی برای مصارف روزمره را فراهم کنند.

پمپ آب خانگی عموماً در نقاط مشخصی از سیستم آبدهی خانه نصب می‌شود. وظیفه اصلی این پمپ‌ها، جابجایی آب از محل تجمع به سمت نقاط مصرف آب مختلف در خانه است. با فعال شدن پمپ آب خانگی، آب از منبع گرفته شده و توسط پمپ به فشار قابل قبولی ارتقاء می‌یابد، سپس از طریق لوله‌ها و شیرآلات خانه به مصارف مختلف ارسال می‌شود.

این پمپ‌ها به شما امکان می‌دهند تا فشار آب را در سیستم آبدهی خانه افزایش دهید، باعث بهبود عملکرد تجهیزات استفاده کننده از آب مانند: دستشویی، حمام، آبگرمکن، ماشین لباسشویی و ظرفشویی شوید. همچنین، با نصب پمپ آب خانگی، مشکلات مربوط به فشار آب ضعیف را در خانه رفع کرده و با استفاده از آن راحتی و رضایت از سیستم آبدهی خانه را تجربه خواهید کرد.

پمپ پنتاکس چیست؟

پمپ آب پنتاکس یکی از برندهای معروف و مورد اعتماد در زمینه پمپ آب خانگی است. این پمپ‌ها در سری های متنوع متفاوت اند.فناوری پیشرفته و کیفیت بالا، بهبود فشار آب و تأمین آب کافی برای مصارف خانگی را فراهم می‌کنند.

پمپ آب پنتاکس دارای عملکرد قوی و پایدار است و به طور معمول از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود که باعث افزایش عمر مفید آن می‌شود.

طراحی کم صدا و کم لرزش این پمپ‌ها، از ایجاد صدا و لرزش مزاحم در هنگام عملکرد جلوگیری می‌کند.

پمپ آب پنتاکس دارای قدرت مکش بالا است، بنابراین قادر به جابجایی آب به فواصل طولانی و ارتفاع‌های بالا می‌باشد. همچنین، زمانی که نیاز به پمپ آب با فشار قوی و عملکرد پایدار دارید، پمپ آب پنتاکس گزینه‌ای مناسب است. این پمپ‌ها با قابلیت‌های مانند: مخزن داخلی، حفاظت در برابر اتصال الکتریکی نامناسب، حفاظت در برابر اتصال معکوس و حفاظت در برابر خشک شدن بدون آب، ایمنی بیشتری را برای شما فراهم می‌کنند.

با توجه به فناوری پیشرفته و کارایی بالای پمپ‌های آب پنتاکس، برای مصارف خانگی مناسب می باشند.

به طور کلی، پمپ آب پنتاکس یک گزینه مناسب برای بهبود فشار آب در خانه و تأمین آب کافی برای مصارف خانگی است.

معرفی بهترین پمپ پنتاکس خانگی

پمپ آب خانگی پنتاکس در مدل‌های PM، CAM، مدل CB، AP،CM،CAB،MD و INOX طراحی و تولید شده‌اند. هر کدام از موتور آب خانگی در نوع موتور، قطر، دبی آب، خروجی، هد، دمای سیال، توان و نوع ولتاژ مصرفی با هم متفاوت اند.

  • پمپ آب خانگی پنتاکس مدل PM

پمپ آب PM پنتاکس یکی از نسل های اولیه این محصول می باشد که در سه گروه PM45، PM80 و PM90 طبقه بندی می شود. این نوع پمپ را می توانید در مدل های تک فاز و سه فاز تهیه کنید. دبی آب 3 متر مکعب و هد آن 80 و دمای سیال آن تا 90 درجه سانتی گراد می باشد.

  • پمپ پنتاکس مدل CAM

پمپ پنتاکس مدل CAM یکی از مدل های خودمکش پنتاکس است که دبی آن به 6/0 تا 4.8 متر مکعب در ساعت و هد آن تا 60 متر می باشد. دمای سیال آن 0 تا 50 درجه و توان الکتروموتور آن از 44/0 تا 74/0 کیلو وات می باشد. این دستگاه به دو صورت تک فاز و سه فاز تولید شده است.

  • پمپ آب خانگی پنتاکس مدل CAB

یکی از مدل های خودمکس پنتاکس پمپ CAB می باشد. دبی آب این پمپ 9 متر مکعب در ساعت با ارتفاع 70 متر و با قدرت 1.1 تا 2.2 کیلووات می باشد.

  • پمپ آب خانگی پنتاکس مدل CB

پمپ آب CB پمپ بشقابی دو پروانه پنتاکس بوده که دبی آن 06/ تا 36 متر مکعب متغیر می باشد  و هد ان حداکثر 100 متر می باشد. گستره دمای سیال به نوع پروانه آن بستگی دارد. قابلیت استفاده به صورت تک فازCB  و سه فاز به نام CBT را دارا می باشد.

  • پمپ آب خانگی پنتاکس مدل AP

سری AP ‌ پنتاکس از انواع پمپ خود مکش پنتاکس است که دبی خروجی /ان 0.18 تا 3.6 متر مکعب در ساعت بوده و هد آن 80 متر و دمای سیال آن از صفر تا 50 درجه سانتیگراد می باشد. این نوع موتور به صورت تک فاز و سه فاز طراحی و قابلیت استفاده دارد.

  • پمپ آب خانگی پنتاکس مدل CM

پمپ آب CM یکی از مدل های پمپ سانتریفیوژ افقی پنتاکس است. دبی آن از 4.5 تا 240 متر مکعب در ساعت و دارای هد تا 100 متر  و دمای سیاب 0 تا 90 درجه است. توان الکتروموتور از 1.5 تا 37 متغیر می باشد.

  • پمپ آب خانگی پنتاکس مدل MD

سری MD پنتاکس دارای موتور پروانه ای و ستاره شکل با قدرت مکش بسیار بالا بوده و دبی آن تا 2.7 در ساعت، هد آن تا 53 متر و توان آن از 0.59 تا 0.74 کیلووات متغیر است و در دو نوع تک فاز و سه فاز قابل استفاده و بهره برداری می باشد.

  • پمپ آب خانگی پنتاکس مدل INOX

سری INOX پنتاکس یکی از انواع پمپ خودمکش پنتاکس است که دارای دبی 6/0 تا 3 متر مکعب در ساعت می باشد. هد تا 60 متر و توان الکتروموتور از 0.59 تا 0.74 متغیر می باشد و به صورت تک فاز و سه فاز قابلیت استفاده دارد.

  • پمپ آب طبقاتی پنتاکس

پمپ آب طبقاتی پنتاکس در دو سری  افقی و عمودی طراحی شده و قابل استفاده در ساختمان چند طبقه کاربرد دارد.

  • پمپ آب جتی پنتاکس

پمپ آب جتی پنتاکس برای استفاده در مصارف خانگی، ایجاد فشار بالا و انتقال آب در فاصله‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بررسی قیمت پمپ پنتاکس خانگی

قیمت پمپ آب پنتاکس برای مصارف خانگی بستگی به چندین عامل دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار، ظرفیت جریان آب (دبی) و میزان ارتفاع پمپاژ مورد نیاز است. پمپ‌های با دبی بالاتر و توانایی پمپاژ آب از ارتفاع بیشتر، گران‌تر هستند. همچنین نوع موتور پمپ، چه الکتریکی و چه بنزینی، روی قیمت تاثیرگذار است. پمپ‌های با موتورهای کم مصرف انرژی معمولا گران‌تر از نمونه‌های معمولی هستند.

عوامل دیگری مانند: کیفیت و دوام قطعات، برند سازنده و کشور سازنده نیز روی قیمت نهایی پمپ آب خانگی پنتاکس موثر است.

پمپ‌های خانگی پنتاکس در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی از جمله: شناور، غوطه‌ور و سانتریفیوژ عرضه می‌شوند. پمپ‌های بزرگتر با ظرفیت بالاتر قیمت بیشتری دارند. پمپ‌های شناور معمولا ارزان‌ترین و سانتریفیوژ گران‌ترین نوع هستند.عوامل مختلفی بر قیمت پمپ پنتاکس تاثیرگذارند:

  • قدرت و کارایی موتور آب پنتاکس

موتورهای با قدرت بیشتر و بازدهی بالاتر که انرژی کمتری مصرف می‌کنند پمپ های گران تری می باشند. موتورهای AC یا سه فاز هم قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های تک فاز دارند.

  • ویژگی‌ها و امکانات پمپ آب پنتاکس

پمپ‌های مجهز به سیستم‌های کنترل الکترونیکی ازجمله کنترل فشار و حفاظت در برابر گرمازدگی، قیمت بالاتری دارند. امکاناتی مانند: محفظه ضد آب یا مقاوم در برابر خوردگی نیز هزینه را افزایش می‌دهند.

  • برند و کشور سازنده

پنتاکس ساخت کشور ایتالیا می باشد و در کشورهای مختلفی صنعتی مونتاژ می شوند.برندهای معروف و محصولات ساخت کشورهای صنعتی اروپایی و آمریکایی معمولا گران‌ترین نمونه‌ها هستند. ساخت داخلی و برندهای کمتر شناخته شده ارزان‌ترند.کانال‌های توزیع و حمل‌ونقل نیز در قیمت نهایی اثرگذارند. سفارشات عمده معمولا تخفیف‌های بیشتری دریافت می‌کنند. در مجموع انتخاب پمپ مناسب با توجه به نیازهای کاربر و شرایط محیطی انجام می‌گیرد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی پمپ پنتاکس برای مصارفی خانگی پرداخته شد. اگر قصد خرید پمپ  پنتاکس را دارید می توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. کارشناسان فروش ما در طول هفته پاسخگوی نیازهای شما در مشاوره انتخاب بهترین پمپ پنتاکس می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

امتیاز دهید
این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید