هرکسی که دچار قطعی برق شده است می‌داند که ژنراتورها برای روشن نگه داشتن روشنایی و لوازم خانگی یا کارکردن تجهیزات تجاری چقدر می‌توانند مفید باشند. از ژنراتورها می‌توان برای برق پشتیبان در هنگام قطع برق یا به عنوان برق موقت در مواردی که برق در دسترس نیست مانند اردوگاه یا محل کار موقت استفاده کرد. سوالی که در این مقاله به دنبال پاسخ آن هستیم، این است که موتور برق بنزینی به چه صورت عمل می‌کند؟

33

 ژنراتور چیست؟

ژنراتور یا ژنراتور برقی دستگاهی است که انرژی مکانیکی گاز یا بنزین و حتی گازوئیل را به انرژی الکتریکی یا برق تبدیل می‌کند. البته می‌توان اذعان داشت که ژنراتور همان موتور ژنراتور است که در بازار به عنوان ژنراتور هوای کوچک، خنک و قابل حمل شناخته می‌شود.ژنراتورهای برقی در هر سه مدل بنزینی، دیزل و گاز مایع در مواقع ضروری که به برق شهری دسترسی ندارید، برق مورد نیاز شما را تأمین می‌کند و برای شما برق می‌آورند، به همین دلیل داشتن ژنراتور حتی در مجتمع‌های مسکونی، هنگامی که برق قطع می‌شود و آسانسور دوباره راه‌اندازی می‌شود، مفید است و افراد در مرورگرها جستجوی بسیاری برای لیست قیمت موتور برق بنزینی انجام می‌دهند اما تعیین قیمت کمی دشوار است چراکه قیمت خرید هر ژنراتور بسته به عوامل متعددی، بسیار متفاوت است.موتور برق بنزینی دارای توان تولید 800 وات تا 10 کیلو وات برق هستند. وزن آن‌ها سبک است و همچنین حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان است، به طوری که دستگاه را می‌توان به راحتی با 5 حرکت آماده استفاده کرد و از این ژنراتور می‌توان در خانه‌ها و مکان‌هایی مانند داروخانه‌ها، سردخانه‌ها، فرودگاه‌ها، مغازه‌ها، هیئت‌ها و مکان‌های مشابه استفاده کرد.از موتور برق بنزینی می‌توان به مدت طولانی و همچنین به طور مداوم استفاده کرد و به دلیل استحکام بالا، گزینه مناسبی برای ما هستند و از آنجا که سوخت این ژنراتورها، بنزین است، سوخت آن‌ها در دسترس است اما. در حین تولید انرژی نیز دی اکسید کربن زیادی تولید می‌کنند بنابراین، عملکرد موتور برق بنزینی از این جهت زیر سؤال است و این دستگاه برای استفاده در فضای باز مناسب است و نمی‌توان از آن در محیط داخلی استفاده کرد زیرا باعث خفگی و مسمومیت می‌شود.

موتور پمپ بنزینی

عملکرد موتور برق چگونه است؟

می‌توان اذعان داشت که ژنراتورها نوعی مولد قدرت هستند که از نیروی مکانیکی برای تولید برق از هر نوع سوخت یا منبع انرژی با همان منبع سوخت استفاده می‌کنند و از این طریق می‌توانید به برق دسترسی پیدا کنید. این فرآیند طولانی با سرعت بالا در ژنراتور انجام می‌شود. لازم به ذکر است که یک ژنراتور دارای اجزای مختلفی از جمله موتور، دینام، سیستم سوخت، تنظیم‌کننده ولتاژ، سیستم‌های خنک کننده و خروجی، سیستم روغن‌کاری، شارژر باتری، صفحه کنترل و قاب یا ساختار اصلی می‌باشد. در این بین این سؤال پیش می‌آید که عملکرد موتور برق بنزینی چگونه است؟، برای پاسخ به این سؤال باید عملکرد بخش‌های مختلف یک موتور برق را بررسی کنیم.

موتور:

موتور ژنراتور چیزی است که انرژی مکانیکی ایجاد می‌کند. موتورهای ژنراتور دارای اندازه‌های مختلف هستند و اندازه موتور تعیین می‌کند که چقدر برق می‌تواند تولید کند. موتورهای ژنراتور از سوخت‌های مختلفی مانند بنزین، گازوئیل، پروپان مایع یا گازی و گاز طبیعی استفاده می‌کنند. برخی از موتورهای ژنراتور با تغذیه دوگانه دیزل و گاز کار می‌کنند.

دینام:

دینام بخشی از ژنراتور است که خروجی الکتریکی را برای تولید برق تولید می‌کند. استاتور و روتور آن توسط یک واحد مسکونی احاطه شده است که عملیات را در بر می‌گیرد. محفظه می‌تواند فلزی یا پلاستیکی باشد، اما فلز ترجیح داده می‌شود زیرا کمتر مستعد آسیب‌هایی است که ممکن است قطعات متحرک را در معرض دید قرار دهد. آلترناتورها می‌توانند بلبرینگ یا بلبرینگ سوزنی داشته باشند، اما بلبرینگ بیشتر عمر می‌کند. یک دینام با طراحی بدون برس قدرت تمیزتری تولید می‌کند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارد.

سیستم سوخت:

سیستم‌های سوخت ژنراتور شامل اتصال لوله از مخزن سوخت به موتور، لوله تهویه، اتصال سرریز از مخزن سوخت به لوله تخلیه، پمپ سوخت، فیلتر سوخت و تزریق سوخت است. ژنراتورهای تجاری بزرگ‌تر ممکن است از مخازن سوخت خارجی استفاده کنند، در حالی که ژنراتورهای کوچک دارای مخزن سوخت هستند که در بالای واحد یا به عنوان بخشی از پایه نصب شده‌اند.

صفحه کنترل:

صفحه کنترل ژنراتور جایی است که ژنراتور در حین کار روشن و نظارت می‌شود و شامل یک راه‌اندازی و خاموش شدن الکتریکی است، برخی از ژنراتورها در هنگام قطع برق عملکرد خودکار را ارائه می‌دهند. صفحه کنترل همچنین دارای موتورهای اندازه‌گیری فشارخون، دمای خنک کننده و ولتاژ باتری است.

مزایا و معایب موتور برق بنزینی

ژنراتورهای قابل حمل، ژنراتورهای آماده به کار مسکونی و ژنراتورهای آماده به کار تجاری یا صنعتی وجود دارد. انواع مختلف ژنراتورها کاربردهای عملیاتی متفاوتی دارند. ژنراتورهای قابل حمل ممکن است از سیم‌های فرعی برای تغذیه وسایل کوچک استفاده کنند، در حالی که سایر ژنراتورها ممکن است یک سوئیچ انتقال نیرو برای انتقال مستقیم برق بدون سیم به صفحه اصلی برق متصل شده باشند. نوع ژنراتور مورد استفاده بستگی به کاربرد، مسکونی یا تجاری و میزان برق مورد نیاز دارد، کمی برای مدت کوتاه یا موقت، یا مقدار زیادی برای مدت زمان طولانی.بر اساس همه این ویژگی‌ها و ویژگی‌های دیگری از جمله نوع سوخت مصرفی، میزان برق تولیدی و میزان ذخیره برق در ژنراتور و سایر عوامل، لیست قیمت موتور برق بنزینی انواع مختلفی دارد و می‌توانید متناسب با بودجه و البته نیازتان به برق، ژنراتور خود را برای خرید انتخاب کنید.امروزه تجهیزات مختلف زیادی برای امنیت و رفاه مردم ساخته شده است و می‌توان گفت وجود این تجهیزات در زندگی ما بسیار مهم است. مهندسان و دانشمندان همیشه به دنبال راهی برای بهبود کیفیت زندگی ما انسان‌ها هستند، بنابراین هر سال ابزارها و تجهیزات مختلفی تولید می‌شود و ژنراتورها نیز یکی از ضروری‌ترین و مورد استفاده‌ترین تجهیزات در زندگی امروز هستند که پرطرفدارترین نوع آن، بنزینی است اما برای انتخاب خرید بهتر است عملکرد این نوع ژنراتورها را بشناسید و بسته به نوع نیاز و همچنین میزان بودجه‌ای که برای تهیه این تجهیزات در نظر گرفته‌اید، می‌توانید هر نوع ژنراتوری بخرید.

برند های موتور برق بنزینی

  • aksa‏jiang
  • dong‏cummins‏honda
  • huutoan‏robin‏hyundai
  • green
  • power‏kipor‏
  • loncin‏stream‏elemax‏
امتیاز دهید