بسیاری از ما مشتاقانه منتظر فصل تابستان هستیم زیرا با خود چیزهای زیادی مانند میوه‌های خوشمزه تابستانی، گل‌های رنگارنگ شکوفه و آفتاب سوزان را به همراه دارد اما همان‌طور که از فصل تابستان در تمام شکوه خود لذت می‌برید، باید از قطع برق در این مدت نیز مطلع باشید اما خوشبختانه ژنراتورهای خانگی در اختیارمان هست که هدفشان این است که هر زمان که در خانه شما خاموشی ایجاد می‌شود، برق موقت را به شما ارائه دهند و قطعاً به دفعات نام موتور برق گازی را شنیده‌اید.در این مقاله قصد داریم در مورد موتور برق گازی و انواع آن بیشتر بدانیم.

انواع ژنراتور برق گازی کدام است؟

آشنایی با ژنراتور برق

در حال حاضر انواع مختلفی از ژنراتورها وجود دارد که دسته‌ای از آن‌ها ثابت است و از منابع مختلفی برای تولید برق استفاده می‌کند و دسته دیگر قابل حمل هستند و می‌توانید آن را با خودتان به هر کجا که می‌خواهید ببرید و حتی دسته‌ای از موتورهای برق بسیار بزرگ هستند که به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.با آشنایی در مورد قیمت ژنراتور و کسب اطلاعات در مورد ویژگی آن می‌توانید از بهترین نوع ژنراتور برای منزل خود استفاده کنید تا از استرس و سطوح عرق ناشی از قطع برق یا خاموشی جلوگیری کنید و یا تعطیلات خوبی را سپری کنید. یکی از انواع ژنراتورهای مورد علاقه بیشتر مردم نوع استفاده از سوخت‌های گازی است.

مزایا و معایب موتور برق گازی

ژنراتور برق گازی

یکی از کارآمدترین و پرکاربردترین ابزارهای تولید برق و برق است و بسیار شبیه به انواع دیگر ژنراتورها عمل می‌کنند. آن‌ها از گاز مایع یا پروپان و سایر منابع سوختی بر پایه گاز برای تولید انرژی استفاده می‌کنند و بهترین چیزی که در مورد این نوع ژنراتورها وجود دارد این است که منابع تولید برق آن در دسترس است و این دستگاه‌ها از دوام بالایی دارد.گاز طبیعی منبعی است که به راحتی در دسترس است و به عبارت دیگر عرضه تقریباً بی‌پایان را نشان می‌دهد و مشتقات آن نیز به همین شکل است. سوخت این ژنراتورها به ندرت تمام می‌شود البته اگر از مدل قابل حمل موتور برق گازی استفاده کنید، طبیعتاً منبع تغذیه بر پایه گاز نیز محدود خواهد بود اما در هر صورت این سوخت تمیز محسوب شده و برای محیط زیست آلودگی کمتری به بار می‌آورد.

انواع موتور برق

انواع ژنراتور برق گازی

ژنراتور برق گازی از انواع مختلفی از سوخت بر پایه گاز استفاده می‌کنند که شامل بنزین، گازوئیل، پروپان و گاز طبیعی است. چه نوع سوختی تمیزتر و مقرون به صرفه‌تر است؟ مصرف سوخت بسته به مارک ژنراتور، ظرفیت الکتریکی، شرایط آب و هوایی و نوع سوخت ژنراتور متفاوت است. به طور کلی اصلی‌ترین انواع این نوع ژنراتور به این صورت است:

ژنراتورهای بنزینی:

مدل‌های اینورتر جمع و جور و سبک هستند و یک مخزن سوخت بزرگ و سنگین ندارند و نتیجه واضح آن زمان کوتاه‌تر تولید برق است. موتورهای کم‌مصرف ژنراتور اینورتر و توانایی آن‌ها در تنظیم دور موتور به این معنی است که آن‌ها از سوخت به طور کارآمدتری استفاده می‌کنند. صرفه‌جویی آن‌ها در سوخت می‌تواند تا 40 درصد باشد. مدت زمان اجرای آن‌ها 8 تا 10 ساعت است و به طور کلی برای برنامه‌های کاربردی آن‌ها بسیار مناسب است. بنزین یک منبع انرژی آشنا است و به دست آوردن آن آسان است اما تجمع آن در حجم زیاد بسیار قابل احتراق و ناامن است و از طرفی قیمت ژنراتور چندان بالا نیست اما هزینه بنزین گران است و استفاده از بنزین یک روش پایین‌تر از عملکرد ژنراتور در یک دوره طولانی است. اکثر ژنراتورهای متحرک به راحتی از بنزین استفاده می‌کنند. یک ژنراتور معمولی 5000 واتی در مدت 24 ساعت حدود 18 گالن بنزین می‌سوزاند. این مدت زمان طولانی باعث می‌شود که بنزین برای مدت طولانی غیر واقعی و گران باشد.

ژنراتور برق بنزینی

ژنراتورهای گازوئیل:

دیزل رایج‌ترین سوخت برای ژنراتورها نیست. با این حال، به عنوان منبع تغذیه کارآمدتر از بنزین است. هزینه اجرای آن نیز کمتر است و ایمن‌تر است زیرا به اندازه بسیاری از سوخت‌های دیگر قابل اشتعال نیست. مصرف سوخت معمولی برای ژنراتورهای دیزلی کمی بیشتر از یک و نیم گالن سوخت برای هر ساعت کار است. دیزل ژنراتورها اهداف مختلفی را ارائه می‌دهند: برق محل ساخت و ساز، پشتیبان گیری اضطراری یا حتی به عنوان منبع برق دائمی برای وسایل نقلیه تفریحی.

ژنراتورهای گاز پروپان:

سوخت پروپان امن‌ترین نوع سوخت مولد برای محیط زیست است. پروپان را می‌توان برای مدت زمان طولانی ذخیره کرد، به طور تمیز می‌سوزد و بدون زحمت در استوانه‌های اندازه‌های مختلف نگهداری می‌شود. تحویل آن به خانه شما باعث می‌شود که ذخیره‌سازی بدون عارضه و بدون مشکل باشد. پروپان سریع‌تر می‌سوزد. زمان دقیق سوزاندن بستگی به وات واحد دارد. بازده یک ژنراتور 20 کیلوواتی در هر ساعت حدود 3 و نیم گالن در مقایسه با کمی بیش از شش گالن برای دستگاه 35 کیلووات است. نقطه ضعف ژنراتور پروپان حداکثر مقدار ذخیره سیلندرها است. یک مخزن پروپان معمولی می‌تواند در یک بازه زمانی 24 ساعته مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً افراد دارای ژنراتور پروپان دو یا حتی سه برابر سیلندر به عنوان منبع اضافی دارند. این نوع سوخت ژنراتور باعث کاهش انتشار کربن می‌شود و همه می‌خواهند زمینی سبزتر داشته باشند.

مزایای موتور برق گازی

ژنراتور بر پایه گاز طبیعی

نوع دیگری از ژنراتورها نیز از گاز طبیعی استفاده می‌کنند و در دسته ژنراتورهای آماده به کار قرار می‌گیرند، اگرچه برخی از ژنراتورهای قابل حمل که با گاز طبیعی نیز کار می‌کنند، وجود دارند. در مقایسه با ژنراتورهای دیزلی و بنزینی، ژنراتورهای گاز طبیعی میزان قابل توجهی کمتری از انتشار گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کنند و آن‌ها را به یک انتخاب عالی برای نیروی پشتیبان کل خانه تبدیل می‌کندموتور برق گازی بر پایه گاز طبیعی بسیار بادوام هستند و می‌توانند سال‌ها با نگهداری منظم دوام بیاورند، اگرچه هزینه اولیه نصب این سیستم‌ها نسبتاً بالا است. یکی دیگر از اشکالات تولیدکنندگان گاز طبیعی این است که می‌توانند در برابر آب و هوای بسیار سرد آسیب‌پذیر باشند، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای ساکنان آلاسکا یا ایالت‌های شمالی هم‌مرز با کانادا نباشد.هر نوع ژنراتور دارای مزایا، معایب و کاربردهای متمایز آن است. تصمیم شما در مورد اینکه از کدام ژنراتور استفاده کنید بستگی به نیازهای شما دارد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد انواع موتور برق تحقیق کنید و بر اساس کاربرد و ویژگی‌ها و با در نظر گرفتن قیمت ژنراتور، انتخابی بر اساس نیاز خودتان داشته باشید.

موتور برق

مزایا و معایب موتور برق گازی چیست؟

بسیار پیش آمده که برق قطع شود و نگران یخچال و فریزر و سایر لوازم برقی خود باشید و یا اینکه به دلیل نداشتن دسترسی به برق از جهان و ارتباطات و کارهای روزمره خود دور بیفتید اما در این موارد موتور برق یکی از بهترین ایده‌هاست و حتما باید در فکر خرید موتور برق گازی باشید. در این مقاله قصد داریم با موتور برق گازی و معایب و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

موتور برق گازی چیست؟

ژنراتورها از منابع سوختی مانند بنزین، گاز طبیعی یا انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کنند تا بتوانید در مواقع اضطراری محل کمپ را تغذیه کنید، دستگاه‌های تلفن همراه را شارژ کنید یا لوازم ضروری را در خانه اجرا کنید. آن‌ها از ژنراتورهای کوچک قابل حمل که برای کمپ زدن ایده آل هستند گرفته تا ژنراتورهای آماده به کار بزرگ هستند. قدرت، ویژگی‌ها و کاربردهای مناسب یک ژنراتور سبک و قابل حمل که با گاز کار می‌کند و ژنراتور اینورتر با سوخت گازی متفاوت است.ژنراتور برق گازی یکی از گزینه‌های مناسب در این بین است که می‌توان برای کاربری‌های متفاوت از آن استفاده کرد زیرا گاز طبیعی در هر مکانی در دسترس است و ذخایر جدید با استفاده از تکنیک عرضه تقریباً نامحدود ارائه خدمات می‌دهد.

موتور برق گازی چیست

مزایا و معایب موتور برق گازی

برای خرید موتور برق گازی لازم است در مورد معایب و مزایای آن اطلاعات کسب کنید. از آنجا که خطوط گاز طبیعی در تمام فضاها راه‌اندازی شده، سوخت ژنراتورهای گازی ثابت که به گاز شهری متصل می شوند؛ هرگز تمام نمی‌شود و نیازی به پر شدن مجدد ندارند اما در این صورت، این ژنراتورها قابل حمل نیستند.ژنراتورهای گاز طبیعی با زباله بسیار کمی تمیز می‌سوزند و گاز حتی در غیاب منبع تغذیه نیز به راحتی در دسترس است بنابراین در مقایسه با سایر گزینه‌ها مقرون به صرفه هستند و گاز طبیعی نیز در شرایط سرد به خوبی شروع می‌شود و نسبتاً بی‌صدا کار می‌کند. یکی دیگر از مزایای موتور برق گازی این است که بی‌صدا کار می‌کنند که آن‌ها را برای مصارف مسکونی مناسب می‌کند.البته اگر قیمت ژنراتور برایتان مهم است باید بدانید که موتور برق گازی دارای کنترل‌های نسبتاً ساده و قیمت پایین هستند، که آن‌ها را برای اپراتورها و خریداران بی‌تجربه با بودجه محدود انتخاب خوبی می‌کند. از جنبه منفی، این نوع ژنراتور دارای نرخ انتشار بالا است و با سوختی گران‌تر از پروپان، گازوئیل یا گاز طبیعی کار می‌کند و این از اصلی ترین معایب موتور برق گازی است. اگرچه این نوع ژنراتور ارزان قیمت هستند اما هزینه نصب بالایی دارند زیرا باید به خطوط گاز جاری متصل شوند اما از طرفی ژنراتور برق گازی بسیار بادوام هستند و می‌توانند سال‌ها با نگهداری منظم دوام بیاورند. علاوه بر این، این ژنراتورها معمولاً به اندازه ژنراتورهای دیزلی دوام ندارند.

ژنراتور برق گازی چیست؟

ژنراتور برق گازی معمولاً در گروه ژنراتورهای آماده به کار قرار می‌گیرند، اگرچه برخی از ژنراتورهای قابل حمل نیز با گاز طبیعی کار می‌کنند. در مقایسه با ژنراتورهای دیزلی و بنزینی، ژنراتورهای گاز طبیعی میزان قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه‌ای را تولید می‌کنند و آن‌ها را به یک انتخاب عالی برای نیروی پشتیبان کل خانه تبدیل می‌کند.بنابراین مهم‌ترین مزایای موتور برق گازی را می‌توان سر و صدای کم و ایجاد نکردن مزاحمت دانست و همچنین این نوع ژنراتورها برای محیط زیست ضرر کمتری دارند اما از معایب اصلی آن نیز می‌توان به عمر کم، هزینه بالای استفاده به دلیل استفاده از گاز طبیعی اشاره کرد.در نهایت باید گفت که صرف نظر از معایب موتور برق گازی، این دستگاه می تواند گزینه مناسبی برای خریدارانی باشد که قیمت ژنراتور برایشان اهمیت دارد و یا به ندرت از موتور برقی خود استفاده می‌کنند و همچنین می‌تواند انتخاب ایده آلی برای خریداران سازگار با محیط زیست که نگران میزان انتشار آلاینده‌ها هستند؛ باشد.مجموعه‌های ژنراتور گاز طبیعی یک منبع مستمر، اقتصادی، قابل اعتماد و پایدار را برای شما فراهم می‌کند و این یکی از کارآمدترین و پرکاربردترین ابزارهای برق است که می‌توانید برحسب کاربری از آن به صورت ثابت با اتصال به گاز شهری و یا به صورت قابل حمل با استفاده از کپسول گاز اقدام کنید.اگر از دوست داران محیط زیست هستید و دچار قطعی مداوم برق هستید و یا دوست دارید تعطیلات خود را در دل طبیعت بگذرانید و به دلیل نداشتن برق از این کار صرفه نظر می‌کنید، بهتر است به فکر خرید موتور برق گازی باشید زیرا هدف این ژنراتورها این است که هر زمان که در خانه شما خاموشی ایجاد می‌شود یا به دل طبیعت می‌روید، برق موقت را به شما ارائه دهند و نکته آخر اینکه، ژنراتورهای گاز طبیعی بسیار شبیه به انواع دیگر ژنراتورها عمل می‌کنند.

مشاهده تمامی محصولات موتور برق گازی

برندهای موتور برق گازی

  • kipor ‏loncin‏
  • stream‏elemax‏aksa
  • jiang
  • dong‏cummins‏honda
  • huutoan‏robin‏hyundai
امتیاز دهید