حتماً شما هم برای یک بار نام پمپ را شنیده‌اید و یا آن را در ساختمان‌ها دیده‌اید اما شاید تاکنون چیزی در مورد الکتروپمپ ها نشنیده‌اید و یا استفاده از آنها را ندیده باشید. اینکه در حال مطالعه این مقاله هستید، به معنای آن است که تصمیم دارید از یک الکتروپمپ استفاده کنید. بنابراین بیائید ببینیم که:

الکتروپمپ چیست؟

پمپ و الکتروپمپ چیست؟

یک پمپ برای انتقال مایع از منبع به مقصد یا گردش مایع در اطراف یک سیستم استفاده می‌شود، پمپ‌ها را می‌توان بر اساس روشی که برای جابجایی سیالات استفاده می‌کند، به سه نوع تقسیم کرد: پمپ‌های بالابر مستقیم، جابجایی و گرانش تقسیم کرد.فرایند عملکرد پمپ بستگی به بسیاری از منابع انرژی از جمله برق، موتورها، عملکرد دستی یا نیروی باد دارد و اندازه پمپ‌ها به کاربردهای آن بستگی دارد، اندازه پمپ‌ها از پمپ‌های میکروسکوپی تا بزرگ صنعتی متفاوت است. پمپ‌های مکانیکی به طور گسترده‌ای برای پمپاژ آب از چاه و داخل خودرو برای خنک کننده آب و تزریق سوخت و در صنعت انرژی برای پمپاژ نفت و گاز طبیعی استفاده می‌شود.اما در مورد الکتروپمپ، پمپ شناور الکتریکی یک پمپ گریز از مرکز زیر سطحی با چندمرحله‌ای است که توسط یک موتور الکتریکی هدایت می‌شود. نیروی الکتریکی از ترانسفورماتور از طریق صفحه کلید تغذیه می‌شود و سپس از طریق یک کابل برق که به همراه لوله متصل شده است، از تابلو برق به موتور پمپ شناور الکتریکی منتقل می‌شود. الکتروپمپ به عنوان “شناور” نیز شناخته می‌شود زیرا بیشتر در تولید روغن برای برداشتن روغن با روش‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

پمپ و الکتروپمپ چیست؟

پمپ برقی چگونه کار می‌کند؟

یک الکتروپمپ برای عملکرد خود به نیروی الکتریکی نیاز دارد و نیروی مورد نیاز از طریق ترانسفورماتور از طریق تابلو برق تأمین می‌شود. موتور پمپ شناور الکتریکی، قدرت الکتریکی را به توان مکانیکی تبدیل می‌کند. در یک پمپ شناور برقی، کل مجموعه در سیال غوطه‌ور می‌شود تا پمپ باشد، برخی از پمپ‌ها به طور کامل غوطه‌ور می‌شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است غوطه‌ور شده یا در مناطق خشک قرار گیرند.

کاربرد الکتروپمپ

پمپ‌های شناوری که در تأسیسات ESP استفاده می‌شود، پمپ‌های گریز از مرکز چندمرحله‌ای هستند که در حالت عمودی کار می‌کنند. شفت ESP می‌چرخد ​​و پروانه می‌چرخد ​​و سیال را از طریق ورودی پمپ یا جداکننده گاز به سمت سطح فشار می‌دهد. داده‌های مصنوعی آسانسور برای رابطه تولید ورودی و شاخص بهره‌وری مورد نیاز است که نشان‌دهنده میزان تولید بالقوه از مخزن است. بالابر مصنوعی مکانیسمی برای بلند کردن هیدروکربن‌ها از مخزن به سطح است زیرا فشار مخزن برای فشار دادن روغن به سطح کافی نیست. آسانسور مصنوعی دارای دو نوع تأسیسات سطحی و تأسیسات کاهشی است.مکانیسم عملیاتی پمپ جریان شعاعی و مخلوط هنگامی است که مایعات تولید می‌شوند، پس از قرار گرفتن در معرض نیروهای گریز از مرکز بزرگ ناشی از سرعت زیاد چرخش پروانه، انرژی جنبشی خود را در دیفیوزر از دست می‌دهند که در آن تبدیل انرژی جنبشی به فشار انجام می‌شود.

پمپ برقی چگونه کار می‌کند؟

پمپ برقی چگونه کار می‌کند؟

یک الکتروپمپ برای عملکرد خود به نیروی الکتریکی نیاز دارد و نیروی مورد نیاز از طریق ترانسفورماتور از طریق تابلو برق تأمین می‌شود. موتور پمپ شناور الکتریکی، قدرت الکتریکی را به توان مکانیکی تبدیل می‌کند. در یک پمپ شناور برقی، کل مجموعه در سیال غوطه‌ور می‌شود تا پمپ باشد، برخی از پمپ‌ها به طور کامل غوطه‌ور می‌شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است غوطه‌ور شده یا در مناطق خشک قرار گیرند. کاربرد الکتروپمپ یا پمپ‌های شناوری که در تأسیسات ESP استفاده می‌شود، پمپ‌های گریز از مرکز چندمرحله‌ای هستند که در حالت عمودی کار می‌کنند. شفت ESP می‌چرخد ​​و پروانه می‌چرخد ​​و سیال را از طریق ورودی پمپ یا جداکننده گاز به سمت سطح فشار می‌دهد. داده‌های مصنوعی آسانسور برای رابطه تولید ورودی و شاخص بهره‌وری مورد نیاز است که نشان‌دهنده میزان تولید بالقوه از مخزن است. بالابر مصنوعی مکانیسمی برای بلند کردن هیدروکربن‌ها از مخزن به سطح است زیرا فشار مخزن برای فشار دادن روغن به سطح کافی نیست. آسانسور مصنوعی دارای دو نوع تأسیسات سطحی و تأسیسات کاهشی است.مکانیسم عملیاتی پمپ جریان شعاعی و مخلوط هنگامی است که مایعات تولید می‌شوند، پس از قرار گرفتن در معرض نیروهای گریز از مرکز بزرگ ناشی از سرعت زیاد چرخش پروانه، انرژی جنبشی خود را در دیفیوزر از دست می‌دهند که در آن تبدیل انرژی جنبشی به فشار انجام می‌شود.

ویژگی‌های پمپ‌های شناور الکتریکی

یک موتور الکتریکی با سرعت نسبتاً ثابت می‌چرخد، می‌چرخد که پمپ از شفت که با محافظ قطعه متصل است؛ می‌گذرد. برق از طریق سیم‌های هادی الکتریکی که روی لوله وصل شده است به تجهیزات زیر منتقل می‌شود، مایع در حال کار وارد پمپ می‌شود. بازدهی پمپ در هنگام تولید مایعات بالا خواهد بود و حجم بالای گاز آزاد می‌تواند باعث عملکرد ناکارآمد پمپ شود، ESP فقط می‌تواند با گاز آزاد بین 10 تا 20 درصد و بیشتر از آن ناکارآمدی عملکرد پمپ را برطرف کند.

ویژگی‌های پمپ‌های شناور الکتریکی

کاربرد پمپ برق چیست؟

الکتروپمپ‌ها دسته‌بندی‌های متعددی دارند و این انواع مختلف باعث شده تا شاهد کاربردهای گوناگونی برای آن باشیم. می‌توان گفت که کاربرد الکتروپمپ در تمامی صنایع به وضوح دیده می‌شود برای مثال:

  • پمپ کردن آب در سیستم موتورخانه مرکزی ساختمان.
  • پمپ کردن فاضلاب برای تصفیه و انتقال به مخازن.
  • پمپ کردن سیالات به داخل مخازن تحت فشار برای تراکم آن‌ها.
  • افزایش فشار، آبیاری، مصارف صنعتی، کشاورزی.
  • صنایع ساختمانی، صنایع عمومی، بوستر پمپ‌ها.
  • ایجاد دبی درگذر در استخرها.
  • پمپ کردن آب از یک چاه به بیرون.
  • انتقال آب در مسیر لوله‌کشی شهر.
  • پمپ کردن گاز به محل مصرف.
  • پمپ کردن نفت در پالایشگاه‌ها.
  • از آن‌ها می‌توان در چاه روغن و آب استفاده کرد.
  • می‌توان از آن در چاه‌های منحرف استفاده کرد.
  • از آن‌ها می‌توان در مناطق دریایی، شهری یا سایر نقاط محدود استفاده کرد.

برخی از انواع الکتروپمپ یا پمپ شناور در جهت پمپاژ آب صاف در مصارف خانگی، پمپاژ آب مخلوط با مایعات خورنده در مصارف کشاورزی و صنعتی، سیستم‌های تحت فشار، آبیاری، پمپاژ آب آشامیدن، تصفیه آب، صنایع غذایی، صنایع دارویی، سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع و سیستم‌های شستشو مورد استفاده می‌گیرد و این موارد از دیگر کاربرد الکتروپمپ است.قیمت الکتروپمپ بسته به نوع آن بسیار متفاوت است پس گام اول این است که به دنبال پمپ شناور مناسب برای هدفتان باشید. قیمت این پمپ به بسته به نوع آن از 4 میلیون آغاز و حتی به نوع صنعتی آ به 20 میلیون تومان نیز می‌رسد.

قیمت الکتروپمپ بسته به نوع آن بسیار متفاوت است پس گام اول این است که به دنبال پمپ شناور مناسب برای هدفتان باشید. قیمت این پمپ به بسته به نوع آن از 4 میلیون آغاز و حتی به نوع صنعتی آ به 20 میلیون تومان نیز می‌رسد.

تفاوت الکتروپمپ و پمپ

تفاوت الکتروپمپ و پمپ

پمپ‌ها در سراسر جهان در صنایع مختلف برای کاربردهای متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ دارای انواع مختلفی است که مطابق با نیازهای برنامه‌های مختلف طراحی شده است. و قطعاً تاکنون نام پمپ‌ها و الکتروپمپ را بسیار شنیده‌اید، در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد تفاوت آن‌ها ارائه کنیم.

پمپ چیست؟

پمپ دستگاه مکانیکی است که از آن برای انتقال مایعات مختلف از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌کند. این یک دستگاه هیدرولیک است که مایعات را از سطوح پایین به سطوح بالا برده، مایعات را از مناطق کم‌فشار به مناطق با فشار بالا منتقل می‌کند و با تبدیل انرژی مکانیکی سیال به انرژی فشار (انرژی هیدرولیک) سیال را منتقل می‌کند.پمپ هیدرولیک همچنین می‌تواند در فرایندهایی که نیاز به فشار هیدرولیک بالا دارند مورد استفاده قرار گیرد. با تجهیزات سنگین قابل مشاهده است. به طور کلی، تجهیزات سنگین نیاز به فشار مکش کمتر و فشار زیاد تخلیه دارند. فشار کم در قسمت ورودی پمپ باعث بالا آمدن مایع از عمق خاصی می‌شود و فشار زیاد در طرف خروجی مایع را به سر مورد نظر هدایت می‌کند.عملکرد پمپ‌ها مشابه کمپرسور است. تفاوت اصلی آن‌ها در استفاده از مایعات مختلف کار است. این دستگاه، مایعات را با اثر مکانیکی از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کند. این دستگاه در اصل اولین شکل ماشین است که به مصر باستان برمی‌گردد.شادوف را می‌توان اولین دستگاهی نامید که برای برداشتن آب در چندین تمدن استفاده شده بنابراین اولین شکل پمپ است بنابراین از آنجایی که پمپ‌ها برای مدت طولانی وجود داشته‌اند، جای تعجب نیست که تنوع ظاهری بی‌اندازه‌ای در اندازه‌ها و انواع مختلف در صنایع مختلف وجود دارد.

پمپ چیست؟

انواع پمپ کدام است؟

انواع مختلفی از پمپ‌ها وجود دارد، اما دو نوع اصلی پمپ به همراهی لیست برخی از مدل‌های آن‌ها در زیر آورده شده است:

  1- پمپ پویا :

همچنین به عنوان دستگاه جریان ثابت شناخته می‌شود زیرا حجم سیال جابجا شده در هر چرخه عملکرد پمپ ثابت می‌ماند. این بدان معناست که جریان سیال تولید شده توسط این نوع پمپ‌ها با سرعت معین (rpm) بدون در نظر گرفتن فشار تخلیه یکسان خواهد بود. این پمپ‌ها به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • پمپ‌های گریز از مرکز
  • پمپ‌های گریز از مرکز عمودی
  • پمپ‌های گریز از مرکز افقی
  • پمپ‌های شناور
  • سیستم‌های شیر آتش‌نشانی

  2- پمپ جا به جایی مثبت:

این پمپ‌ها سرعت سیالی را که پمپ می‌کنند افزایش می‌دهد و بیشتر به پمپ‌های جریان محوری، پمپ‌های جریان شعاعی و پمپ‌های جریان مختلط تقسیم می‌شوند. این پمپ‌ها به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • پمپ‌های دیافراگمی
  • پمپ‌های دنده‌ای
  • پمپ‌های پریستالتیک
  • پمپ‌های لوب
  • پمپ‌های پیستونی

الکتروپمپ

یک دستگاه مکانیکی با نیروی الکتریکی است که از طریق موتور الکتریکی حرکت می‌کند. منبع تغذیه ترانسفورماتور از طریق تابلو برق پس از آن، این نیرو از تابلو برق به الکتروپمپ از طریق سیم برق متصل به لوله آب منتقل می‌شود. این نوع، «پمپ شناور» نامیده می‌شود زیرا عمدتاً از برق برای پمپ کردن استفاده می‌کند.پمپ‌های الکتریکی انعطاف‌پذیرتر از پمپ‌های مکانیکی هستند زیرا می‌توانند هنگام ایجاد خلأ برای ضربه زدن به سوخت، آب، روغن یا مایع خنک کننده از مکانی به مکان دیگر، به چیزی که پمپ می‌کنند، نزدیک‌تر شوند.پمپ‌های الکتریکی می‌تواند در انواع موتورها، موتورها، لوله‌کشی و سیستم‌های خنک کننده استفاده شود تا از مدیریت مایع اقتصادی و دمای مطلوب برای عملکرد کارآمد موتور اطمینان حاصل شود. اگرچه پمپ‌های الکتریکی بسیار محبوب هستند اما مهم است که این پمپ‌ها را از برندهای الکتروپمپ (پنتاکس) که دارای رضایت بخشی بیشتری بین مشتریان بوده، خریداری کنید.

انواع پمپ کدام است؟

الکتروپمپ چگونه کار می‌کند؟

الکتروپمپ برای کار نیاز به برق دارد و ترانسفورماتور برق مورد نیاز را از طریق تابلو برق تأمین می‌کند و انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در مورد این پمپ، کل مجموعه در مایع پمپاژ غوطه‌ور می‌شود. برخی از این پمپ‌ها را می‌توان زیر آب قرار داد یا در محلی خشک قرار داد، در حالی که برخی دیگر می‌توانند به طور کامل در آب فرو روند. پمپ شناور مورد استفاده در دستگاه ESP یک پمپ گریز از مرکز چند مرحله‌ای است که در حالت عمود بر کار می‌کند. با چرخاندن شفت ESP، پروانه نیز می‌چرخد ​​و مایع را از طریق ورودی پمپ یا جدا کننده گاز به پایین فشار می‌دهد. داده‌های مصنوعی آسانسور نیاز به تعیین نسبت ورودی به تولید و شاخص بهره‌وری دارد که نشان دهنده بهره‌وری بالقوه از مخزن است.آسانسور مصنوعی روشی است که هیدروکربن‌ها را از طریق مخزن به سطح می‌رساند زیرا فشار موجود در مخزن برای فشار دادن روغن به سطح کافی نیست. دو نوع آسانسور مصنوعی وجود دارد: تأسیسات روی زمین و تأسیسات زیرزمینی.مکانیسم عملکرد پمپ‌های جریان مختلط و شعاعی به این صورت است که هنگامی که مایع تولید شده تحت فشار زیاد گریز از مرکز قرار می‌گیرد که ناشی از سرعت زیاد پروانه است، دیفیوزر انرژی جنبشی خود را از دست می‌دهد. در دیفیوزر، انرژی جنبشی به انرژی فشار تبدیل می‌شود.پمپ‌ها و الکتروپمپ‌ها کاربردهای یکسانی دارند اما آنچه باعث تفاوت پمپ از اکتروپمپ شده، موضوع استفاده از نیروی الکتریکی است که باعث ارائه سطح بالاتری از کارایی در برندهای الکتروپمپ (پنتاکس) شده است. همچنین الکتروپمپ‌ها به اشکال گوناگونی منبع الکتریکی خود را فراهم می‌کنند از جمله از طریق دریافت مستقیم نیروی الکتریکی و یا حتی منابع خورشیدی.

الکتروپمپ چگونه کار می‌کند؟

کارشناسان فروش کالاهای صنعتی که با الکتروپمپ سر و کار دارند، همیشه به دنبال دانستن نحوه راه‌اندازی الکتروپمپ هستند که در این مقاله به تشریح روش‌های راه‌اندازی الکتروپمپ‌ها و قیمت الکتروپمپ می‌پردازیم.

روش‌های راه‌اندازی الکتروپمپ

به‌طورکلی الکتروپمپ‌ها به چند روش رایج راه‌اندازی می‌شوند:

در این مقاله قصد داریم به بررسی این روش‌ها و مزایا و معایب آن بپردازیم.

روش‌های راه‌اندازی الکتروپمپ

کارشناسان فروش کالاهای صنعتی که با الکتروپمپ سر و کار دارند، همیشه به دنبال دانستن نحوه راه‌اندازی الکتروپمپ هستند که در این مقاله به تشریح روش‌های راه‌اندازی الکتروپمپ‌ها و قیمت الکتروپمپ می‌پردازیم.

روش‌های راه‌اندازی الکتروپمپ

به‌طورکلی الکتروپمپ‌ها به چند روش رایج راه‌اندازی می‌شوند:

  • راه‌اندازی مستقیم (Direct on line)
  • سافت استارتر
  • اینورتری (درایو)
  • ستاره – مثلث

روش‌ راه‌اندازی مستقیم (Direct on line)

نام این روش به این دلیل راه‌اندازی مستقیم گذاشته شده که برق سه فاز یا تک فاز به‌صورت مستقیم به الکتروموتور متصل می‌شود. در این روش برق وارد یک کنتاکتور می‌شود که این کنتاکتور در واقع به صورت کلید قطع و وصل برق عمل می‌کند و به این روش، روش تک ضرب نیز گفته می‌شود.این روش، ساده‌ترین روش راه‌اندازی الکتروپمپ است و هزینه‌های کمتری دارد و به دلیل ساختمان ابتدایی و ساده آن، عیب‌یابی آن نیز راحت‌تر خواهد بود.گشتاور به معنای حاصل‌ضرب نیرو در جابجایی و یا به عبارتی مقدار نیرویی که در خروجی شفت موتور به‌عنوان نیروی گرداننده عمل می‌کند؛ است و اگرچه این روش، گشتاور راه‌اندازی بالا است اما باید بدانید که گشتاور راه‌اندازی بالا، نیاز به جریان بالای ورودی نیز دارد و در مواردی ممکن است جریان راه‌اندازی تأمین نشود و دست کم، مصرف برق افزایش پیدا کند.همچنین این گشتاور بالا، می‌تواند باعث ایجاد لقی در لحظه استارت شود و این موضوع باعث نامتعادل کردن بار و وارد شدن خسارت در تجهیزات شود. در نتیجه، اگرچه این روش راه‌اندازی مزایایی دارد اما در کنار آن معایب بزرگی نیز دارد؛ با این وجود این روش همچنان یکی از پرطرفدارترین روش‌های موجود است.

روش‌ راه‌اندازی مستقیم (Direct on line)

روش راه‌اندازی الکتروموتور به روش سافت استارتر

برای آگاهی از راه‌اندازی الکتروپمپ به این روش باید بگوییم که سافت استارتر ساختاری شبیه ستاره مثلث دارد و با کاهش ولتاژ کار می‌کند که این کار باعث کاهش گشتاور و جریان راه‌اندازی می‌شود. این روش بسیار مشابه با ستاره مثلث است و بر روی هر سه فاز دیمر دارد که بر روی هر فاز دو عدد تریستور که در نیم سیکل مثبت یک تریستور را راه می‌دهد و در نیم سیکل منفی یک تریستور دیگر را راه می‌دهد و این زاویه آتش تریستورها، ولتاژ را کم‌ و زیاد می‌کند. نکته مهم این است که در روش سافت استارتر زمانی که دینام به دور می‌رسد باید از مدار خارج شود و در غیر این صورت، تلفات حرارتی تریستورها بالا می‌رود.بزرگ‌ترین ایراد این روش، این است که چپ‌گرد و راست‌گرد ندارد و برای داشتن آن‌ها باید از دو کنتاکتور جدا استفاده کنید بنابراین اگر هدف شما کسب گشتاور بالا است باید از روش سافت استارتر چشم‌پوشی کنید زیرا این روش مناسب چنینی کاربری نیست و دلیل آن هم این است که ولتاژ راه‌اندازی در ثانیه‌های اول کم است و توان کافی برای راه‌اندازی اولیه را ندارد. می‌توان گفت که این روش برای پمپ و فن که گشتاور راه‌اندازی اولیه کمی نیاز دارد، مناسب است.

روش راه‌اندازی با ستاره مثلث

در روش راه‌اندازی یک‌باره الکتروموتور با روش تک ضرب یا همان راه‌اندازی مستقیم دیدیم که به یک‌باره جریان زیادی از شبکه گرفته و گشتاور راه‌اندازی بالایی را منتقل کرده و به تجهیزات دیگر آسیب می‌زند؛ بنابراین اگر بتوان کاری کرد که جریان راه‌اندازی کنترل شود، مزیت بسیار بزرگی ایجادشده و هزینه‌های بهره‌برداری کاهش خواهد یافت و این یعنی روش دو ضرب یا ستاره مثلث.در این روش با کاهش ولتاژ جریان راه‌اندازی و گشتاور را کاهش می‌دهند. در این حالت، گشتاور و جریان راه‌اندازی در حالت ستاره یک سوم مثلث قرار می‌گیرد.

روش راه‌اندازی با ستاره مثلث

روش راه‌اندازی الکتروموتور به روش ستاره

تصور کنید که راه‌اندازی الکتروپمپ تحت بار اولیه یا اصطلاحاً زیر بار شروع به کار کند و در این حالت، گشتاور لازم تأمین نمی‌شود و در چنین وضعیتی که اتصال به‌صورت ستاره مثلث است، توان کمتری در ابتدا برای راه‌اندازی ایجاد و توان الکتروپمپ تحت بار اولیه کم بوده و باعث می‌شود که سیم‌پیچ تحت‌فشار سوخته و موتور از کار بیافتد. تنها راهکار این است که برای کنترل این اتفاق از دینام بی‌بار استارت انجام شود. در روش ستاره مثلث، دور موتور با توجه به اینکه فرکانس و قطب دینام تغییر نمی‌کند، ثابت است.در هر حال هر روشی در کنار مزایایش، یک سری معایب نیز دارد و ستاره مثلث نیز این قاعده مستثنا نیست. یکی از معایب این روش این است که زیر بار قدرت راه‌اندازی کمی دارد و باید بدون بار استارت شود و برای راه‌اندازی باید دو عدد کابل مورد استفاده قرار گیرد و در آخر اینکه این روش به 3 عدد کنتاکتور برای استارت و استاپ در حالت معمولی و برای چپ‌گرد و راست‌گرد 5 عدد کنتاکتور نیاز دارد که همه این‌ها یعنی صرف قیمت الکتروپمپ بالا و بالاتر می‌رود!

روش راه‌اندازی الکتروپمپ به روش اینورتری

این روش در بازار به درایو نیز شهرت دارد و می‌توان آن را بهترین روش برای راه‌اندازی الکتروپمپ به شمار آورد. در واقع AC درایو یا اینورتر در حقیقت وسیله‌ای است که با آن می‌تواند دور موتور را کنترل کرد و به وسیله آن از موتور حفاظت کرد و دور آن را از صفر تا 100 کنترل کرد.درایو یا اینورتر، امروزه به یک تجهیز پرکاربرد در صنعت مبدل شده و نام‌های مختلفی همچون VFD، VSD، VVVF و FC است. به‌عنوان‌مثال در صنایع نفتی FC خیلی استفاده می‌شود و در آسانسورها VVVF خیلی مطرح می‌شود.در این روش، برای چپ‌گرد و راست‌گرد موتور نیازی به کنتاکتور ندارد و حتی مصرف برق را نیز کاهش می‌دهد و همچنین اینورتر، گشتاور راه‌اندازی نسبتاً بالایی دارد یعنی در کمترین دور بیشتری قدرت را داشته باشید و این فوق‌العاده است.اگرچه این روش مزایای بسیاری دارد اما در ایران قیمت الکتروپمپ بر مبنای این روش بسیار بالاست.با نگاهی کلی به مطالب مطرح شده، می‌توان گفت که بهترین و مطمئن‌ترین روش برای راه‌اندازی الکتروپمپ، روش اینورتر است که امروزه کاربرد وسیعی پیدا کرده است و بسیاری از شرکت‌ها با توجه به قیمت بالای آن به دنبال نصب اینورتر روی الکتروپمپ‌ها در موقع تولید هستند اما گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی خواهد گفت که این امر میسر است یا خیر! در هر صورت می‌توانید با بررسی مزایا و معایب هر روز و قیمت الکتروپمپ و روش راه‌اندازی آن، می‌توانید دستگاه و روش راه‌اندازی مورد نیازتان را انتخاب کنید.

لوازم جانبی پمپمشاهده همه محصولات

در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد

پمپ دنده ای (غلیظ کش)مشاهده همه محصولات

در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد
در انبار موجود نمی باشد

برندهای الکترو پمپ

  • پنتاکسpentax
  • لوارا Lowara
  • داب DAB
  • گراندفوسGrundfos
  • ابارا Ebara
  • آلما Alma
  • اسپیکو spico‏
  • لئو leo
  • lutz
  • سمنان انرژیراد پمپ ایران
  • تولیدنوید سهندفدک
  • نوید موتوربهلول
  • توان تک
  • استریم stream
  • سائرsaer
  • پمپ ایران ‏SAWA
  • ‏Oddesse‏cadoppi‏bertolini
  • Anshi
  • وکیوم متحدنقش جهان روتوفلوید rotofluid
  • پترولند petroland
  • هاسکی
  • آنا پمپ
  • اینتر پمپ آباراچینی
  • گراکو graco
  • sealand
امتیاز دهید